ازمهمترین مسائل صنعت بیمه که نهادهای درگیر در آن اعم از نهاد ناظر، بیمه گزاران، بیمه­ گران، واسطه­ ها، ارزیابان خسارت، حسابرسان،و به طور کلی تمامی بدنه و دست اندرکاران این عرصه در آن تاثیرگزار  هستند، نحوه مواجه با پدیده ی شوم تقلب است.این موضوع از جمله عوامل توسعه نیافتگی بیمه­ ها است، لذا شایسته است با دقت و حساسیت بیشتری به آن پرداخته شود.از آنجایی که  برخورد قضایی با متخلفان و متقلبان در حوزه مسئولیت و ماموریت بیمه گران و حتی بیمه مرکزی نیست، و متاسفانه در کشور دادگاه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده های بیمه و نیروهای متخصص برای کشف این نوع تخلفات وجود ندارد، لذا گروه افسران تحقیق همیار بیمه، با پاسخ به این سوال که چگونه می­تواند این پدیده را شناسایی، زمینه های برخورد با آن را محقق و از آثار مالی آن بکاهد، شروع به فعالیت کرده است.افسران تحقیق همیار بیمه به عنوان همیار بیمه گران برای کشف، شناسایی و مقابله با جعل، تقلب و کلاهبرداری راه اندازی شده تا مصادیق این جرایم را مشخص و به بیمه ­گران آموزش دهد، همچنین با حفظ سوابق تخلفات و ارتباطات برخط با  شرکتهای بیمه و استعلامات از سایر مراجع قضایی، انتظامی و پزشکی قانونی همانند پلی ارتباطی شکاف به وجود آمده میان آنها را پر و از عملکرد جزیره ای هرکدام جلوگیری خواهد نمود.این تیم از بدو تأسیس، با طرح‌ریزی خدمات باکیفیت، و گردآوری تیمی پویا و همدل، شرایطی را بوجود آورده‌ تا به ‌دور از توهمات و شعارها، موجبات خوشنودی هرچه بیشتر بیمه‌گران، که شرکای حقیقی و همراهان همیشگیِ موفقیت‌های ما هستند، فراهم آید.معتقدیم کمک به ارتقاء و بهبود فعالیت هر بیمه‌گر، رشد و بلوغ اقتصاد و نقطه‌ی شروع موفقیت‌های بعدی ما خواهد بود. بدین جهت به عنوان عضوی از خانواده و مجموعه هدفمند ایرانیان پوشش، آماده‌ ارائه و گسترش خدمات با کیفیت به شرکت‌های بیمه هستیم.افتخار داریم بگوییم در افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی مشتریان نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. زیرا رضایت مشتریان، کارنامه موفقیت ما در آینده خواهد بود؛ واین باور راسخ ماست که پیشرفت صنعت بیمه، وخدمت به بیمه‌گران  موجب هم افزایی و خلق ارزش بیشتر برای همه ذینفعان و رشد و تعالی اقتصاد کشور خواهد شد.